• TRZYDNIOWA WYCIECZKA DO WARSZAWY_5-7 CZERWCA 2023

•      Długo oczekiwana wycieczka do stolicy rozpoczęła się 5 czerwca w bardzo wczesnych godzinach porannych. O 10-tej dotarliśmy do Wilanowa, gdzie przywitała nas przemiła pani Przewodnik. Obejrzeliśmy pałac króla Jana III  Sobieskiego i jego wspaniały park, słuchając pięknych historii, historyjek i anegdot. Stamtąd udaliśmy się do centrum miasta, aby podziwiać historyczne obiekty, a były nimi: Kolumna Zygmunta, Zamek Królewski, Starówka, stare mury obronne pomnik ,,Małego Powstańca", Pałac Prezydencki, Grób Nieznanego Żołnierza. Nieco później zobaczyliśmy Powązki, tam też mieliśmy okazję zapalić znicz na grobach ,,Alka", ,,Rudego" i ,,Zośki".W godzinach popołudniowych pan kierowca przywiózł nas do hotelu o wdzięcznej  nazwie:,, o 3", gdzie po zakwaterowaniu pożywiliśmy się smacznym obiadem.

Drugi dzień rozpoczęliśmy od sympatycznej ,,sesji fotograficznej"  u stóp Pałacu Kultury i Nauki. Kolejnym punktem programu okazała się ,,Niewidzialna wystawa" poświęcona problemom codziennego funkcjonowania osób niewidomych. Było to doświaczenie dające wiele do myślenia nam zdrowym. Kolejną atrakcją na szlaku naszej warszawskiej eskapady stał się Stadion Narodowy położony nad Wisłą. Pan przewodnik oprowadził nas po tym nowoczesnym obiekcie. To miejcse przypadło do serca nie tylko chłopcom- piłkarzom, dziewczynom również. Godziny popołudniowe spędziliśmy na spacerze po Łazienkach. Królewskich. Majestatyczne drzewa i cieniste alejki zagwarantowały nam wytchnienie w upalny, czerwcowy dzień. Na koniec, pokonując zakorkowane ulice, zobaczyliśmy znajomy  holel, gdzie poczęstowano nas obiadem.

Poranek trzeciego dnia rozpoczęliśmy od śniadania, po którym przyszedł czas na  wykwaterowanie się z naszego ,,wycieczkowego domu". Następnie bardzo sprawnie znaleźliśmy się na 33. piętrze Pałacu Kultury i Nauki, aby zachwycać się panoramą stolicy, robiąc piękne fotki. Później zobaczyliśmy fragment muru getta warszawskiego. Następnie czekało na nas Centrum Nauki Kopernik, w którym spędziliśmy ponad dwie godziny wykonując rozmaite doświadczenia i świetnie się przy tym bawiąc. Na zakoczenie pobytu w Warszawie odwiedziliśmy Planetarium. Prelekcja o fascynującym wszechświecie przeniosła nas w inny wymiar rzeczywistości. Po jej zakończeniu nasza  pilot, pani Paulina oświadczyła, że wracamy do domu. Późnym wieczorem dotarliśmy do Marszowic, gdzie czekali na nas stęsknieni rodzice.

To była wspaniała przygoda, którą przeżyli uczniowie naszej szkoły.

• PUNKT INFORMACJI PSYCHOLOGICZNEJ DLA MIESZKAŃCÓW GMINY GDÓW

• Szanowni Rodzice

W imieniu Wójta Gniny Gdów zapraszamy do wzięcia udziału w wykładzie „Jak dbać o swoje zdrowie psychiczne” prowadzony przez psycholog – dr Natalię Czyżowską oraz  krótki recital gitarowy. Wydarzenie, które odbędzie się 30 maja 2023 roku o godzinie 1830  w Centrum Kultury w Gdowie jest inauguracją tworzenia w Gminie Gdów nowego punktu konsultacji psychologicznejSzczegóły na plakacie.

• WIZYTA W SZKOLE MUZYCZNEJ

• W poniedziałek 15 maja 2023 roku uczniowie z klasy pierwszej brali udział w koncercie „Zaczarowany świat muzyki” zorganizowanym przez Publiczną Szkołę Muzyczną w Gdowie. Na koncercie uczniowie wysłuchali różnych utworów muzycznych wykonywanych przez uczniów i nauczycieli tej szkoły. Poznali instrumenty muzyczne ich budowę i brzmienie. Uczniowie i nauczyciele zachęcali do podjęcia nauki w szkole muzyczne.Dziękujemy za zaproszenie i ciekawy koncert.

• WYCIECZKA KLAS I-III DO SANDOMIERZA

• W czwartek 11 maja  2023 roku uczniowie z klasy 1, 2, i 3 pojechali na wycieczkę do Sandomierza. Wycieczka była organizowana w ramach projektu ”Poznaj Polskę”

Wyruszyliśmy wcześnie rano spod szkoły. Podróż minęła wesoło i szybko. Po dotarciu na miejsce rozpoczęliśmy zwiedzanie zabytków miasta i poznaliśmy jego historię.

Tam zwiedziliśmy: Zabytki sandomierskiej starówki, widzieliśmy Kościół Katedralny z XIV w., Kościół Św. Jakub,  Bramę Opatowską i spacerowaliśmy Wąwozem Lessowym Św. Jadwigi. Odwiedziliśmy wystawę „Świat Ojca Mateusza” gdzie mogliśmy poczuć się jak bohaterowie serialu. Zwiedzanie zakończyliśmy kupnem pamiątek i obiadem. Następnie zatrzymaliśmy się w Krzyżtoporze, gdzie obejrzeliśmy trwałe ruiny kompleksu zamkowo-pałacowego i braliśmy udział w warsztatach, na których malowaliśmy odlewy. W późnych godzinach wieczornych wróciliśmy do Marszowic.  Wycieczka była bardzo ciekawa, poznaliśmy piękny zakątek naszego kraju.

• OBCHODY DNIA PATRONA SZKOŁY

• Pod Orła znakiem jestem Polakiem.

W poniedziałek 8 maja w nasza społeczność świętowała Dzień Patrona Szkoły. Zebraliśmy się o godzinie 11.00 w sali gimnastycznej.

Najpierw odśpiewaliśmy hymn szkoły i wysłuchaliśmy wystąpienia pana Dyrektora. Następnie głos zabrali uczniowie klasy VII, kórzy przybliżyli wszystkim obecnym okoliczności uchwalenia Konstytucji  3 maja z 1791 roku i uświadomili jej rolę w historii Polski. Następnie uczniowie klasy V przedstawili inscenizację legendy o Orle Białym. Widzowie mogli zobaczyć Lecha wraz ze swoimi wojami, którzy przybyli nad Wartę aby sie osiedlić i założyć gród o nazwie Gniezno. W kolejnej części uroczystości zostały rozstrzygnięte i podsumowane szkolne konkursy związane z Patronem, przeprowadzone w kwietniu w klasach IV- VIII. Pierwsze z nich to zmagania ortograficzne. Jury wyłoniło mistrza ortografii: w klasach VII- VIII, została nim Emilia Dudek, a w klasach IV-VI Alicja Faszczowa. Odpowiednio wicemistrzami zostały: Weronika Ładyga z klasyVII i Lena Mlostek z klasy V. Gratulujemy.

W tym roku również uczniowie mieli okazję wykazać sie swoimi umiejętnościami polonistycznymi. Bohaterem konkursu literackiego był Orzeł Biały. Napłynęło wiele ciekawych i oryginalnych prac, wśród nich piękne wiersze i legendy. Oto werdykt jury:

W karegorii: wiersz

I miejsce – Róża Stachnik kl. VII

II miejsce Julia Banaś kl. IV i Alicja  Faszczowa  kl. VI

III miejsce Amelia Palonek kl. VI

wyróżnienia: Julia Giza kl. VI, Maksymilian Konieczny kl. VI, Mateusz Musiał kl. VI,  Aleksandra Chojnacka  kl. VI, Zuzanna Czarnota kl. V, Julia Szostak kl. V

Wszystkim  uczestnikom tej rywalizacji  organizatorki pani Małgorzata Wolska i pani Renata Bukowiec wręczyły pamiątkowe dyplomy i nagrody ufundowane przez Radę Rodziców.

Podumowano również konkurs plastyczny zorganizowany  w związku z obchodzonym w naszej szkole Dniem Ziemi. Pani Monika Rożnowska wręczyła dyplomy i upominki.

Pani Mirosława Dudek  podsumowała również dotychczasowe zmagania uczniów naszej szkoły w Konkursie Matematycznym ,,Rachmistrz". W etapie powiatowym będą walczyć: Sebastian Boguta z klasy IV, Lena Mlostek z klasy V oraz Adam Wyporek z klasy VII. Trzymamy kciuki.

Na tym zakończono uroczystą akademię.

• DZIEŃ ZIEMI

• Dzień Ziemi tego roku w naszej szkole był obchodzony pod hasłem "PRZYWRÓĆ NASZĄ ZIEMIĘ". Z tej okazji zorganizowany został konkurs na lapbook'a przypominającego jak dbać o Ziemię.

Zwycięzcy:

I Zuzanna Hyży z kl. V

I Julia Małek z kl. III

II Weronika Ładyga z kl. VII

III Magdalena Ładyga z kl. V

Dodatkowo dzieci 0-III uczestniczyły w spotkaniu autorskim z Panią Moniką Borkowską - Szmit organizowanym przez Gminną Bibliotekę Publiczną w Gdowie. Pisarka opowiadała o swojej książce pt. "Stach i śmieci", która jest opowieścią detektywistyczno-ekologiczną. Historia Stasia bardzo pobudziła wyobraźnię oraz zaciekawiła uczniów.

• MIKROWYPRAWY - MOC PRZYGÓD

• Szanowni Rodzice, Drodzy Uczniowie.

Serdecznie zapraszamy do zapoznania się z informacjami zawartymi na plakacie.

Zachęcamy do wzięcia udziału w akcji!