• WYCIECZKA SZKOLNA W GÓRY ŚWIĘTOKRZYSKIE

• 9 i 10 maja upłynęły nam – uczniom klas IV-VIII - w Górach Świętokrzyskich, gdzie podziwialiśmy nie tylko piękne widoki, ale też poznaliśmy niezwykłe miejsca związane z tamtym regionem.  Zwiedziliśmy  unikatową na skalę światową neolityczną kopalnię krzemienia pasiastego znajdującą się w Krzemionkach Opatowskich. Przechodząc  podziemną trasą turystyczną, mieliśmy okazję zobaczyć oryginalne wyrobiska, hałdy górnicze i zagłębienia poszybowe  powstałe przed 5000 lat.  W trakcie pobytu udało nam się również zdobyć najważniejsze szczyty  Gór Świętokrzyskich –Łysicę i Łysą Górę , zwaną również Świętym Krzyżem.  To tu z platformy widokowej mogliśmy podziwiać piękną panoramę pól uprawnych oraz świętokrzyskich wiosek i miasteczek, ale przede wszystkim zobaczyć  największą osobliwość tego miejsca – gołoborze. Kolejną atrakcją wycieczki było zwiedzenie klasztoru na  Świętym  Krzyżu oraz krypt, w których znajdują się zmumifikowane zwłoki,  m.in. Jeremiego Wiśniowieckiego(?).  Ważnym punktem okazał się pobyt w Centrum Nauki Leonarda da Vinci, gdzie dzięki interaktywnym stanowiskom można było poznać  tajniki ludzkiego organizmu.

Chociaż niektórych bolały nogi od chodzenia, to każdy mógł znaleźć coś dla siebie. Najważniejszy jednak był czas spędzony poza murami szkoły.

A jak oceniają wyjazd sami uczestnicy? Oto niektóre wypowiedzi:

Wycieczka bardzo mi się podobała. Najbardziej urzekło mnie Centrum Nauki Leonarda da Vinci. Te dwa dni minęły szybko i chociaż bolały mnie nogi od wspinaczki, to widoki wynagrodziły wszystko. Kiedy będzie kolejny taki wyjazd , to na pewno pojadę”   Julia

„Moim zdaniem wycieczka była dość udana . Najbardziej podobały mi się: Centrum Nauki i widok rozciągający się z Łysej Góry” Adam

„Ładne widoki ze Świętego Krzyża. Plan mógłby być nieco bardziej urozmaicony, ale liczy się przede wszystkim czas spędzony razem” Patryk

„Dwa dni minęły bardzo szybko, atrakcje nie były niesamowite, ale mieliśmy możliwość spędzenia ze sobą czasu. Najbardziej spodobał mi się klasztor oraz rozciągające się widoki.”                 J.

„Moim zdaniem wycieczka była naprawdę fajna i ciekawa. Najbardziej podobało mi się gołoborze , widoki , jakie mogliśmy podziwiać, a także bazylika znajdująca się na Świętym Krzyżu. W Centrum Nauki Leonarda da Vinci znajdowało się wiele stanowisk, dzięki którym można było zobaczyć, w jaki sposób funkcjonuje człowiek” Amelia.

„Podobała mi się wycieczka , bo chodziliśmy po górach. Byliśmy na Świętym Krzyżu i Łysicy. Najbardziej podobało mi się w Centrum Nauki Leonarda da Vinci” Kuba

„Wycieczka była bardzo fajna, strasznie szybko mi zleciał czas. Na pewno będę ten wyjazd długo wspominać. Najbardziej podobało mi się w Centrum Nauki Leonarda da Vinci, ale też ciekawa była kopania krzemienia i wspinaczka na Łysicę. Nie było takiego miejsca i takiej rzeczy, które by  mi się nie podobały. Bardzo dobrze spędziłam czas z przyjaciółkami”  Zuzia​​​​​​

• ZEBRANIE Z RODZICAMI

• Szanowni Państwo.

Informujemy, że zebranie z rodzicami odbędzie się 27.04.2022 (środa) zgodnie z poniższym harmonogramem:

1. Klasy 0 - III godzina 17:30
            2. Klasy IV- VIII godzina 17:00
          • Pierwsza pomoc - czy wiesz jak postąpić gdy...?

• W naszej szkole gościliśmy naszą harcerkę oraz ratowników WOPR, którzy w zakresie prowadzonego projektu „Our Safety” powstałego w ramach olimpiady "Zwolnieni z Teorii" uświadomili uczniów klasy IV, V oraz VI w teorii i praktyce jak postępować w róznych sytuacjach życia codziennego lub syttuacjach kryzysowwych. Jak się poprawnie zachować, jak pomóc, a przede wszystkim jak udzielić pierwszej pomocy.

Dziękujemy Oli, Asi, Agacie i Jankowi

Więcej zdjęć znajduje się w Albumie fotograficznym

• „Chwała Ukrainie!" - „Слава Україні!”

• Bardzo serdecznie dziękujemy wszystkim osobom, którzy przyczynili się do naszych działań pod hasłem "Dzieci -Dzieciom".

Na zbiórce całego szczepu 16 marca 2022r. - zuchy, harcerze, instruktorzy z wielkim sercem powitali gości z Ukrainy. Wspólnie z Nimi spędziliśmy bardzo aktywnie czas na zabawach, grach, rozmowach itp. przygotowanych przez HS i Wędrowników. Dzieci miały możkliwość między innymi spróbować wiązać sznury, składać origami, malować gąbkami, poznać rytmiczne zabawy, ozdabiać swoją twarz itp.

W tym samym czasie dla Ich mam zostało przygotowane miejcse, gdzie mogły porozmawiać, poczęstować się domowycm ciastem.

Bardzo serdecznie dziękuję za zaangażowanie i pomoc p. Ani, a wszczególności Julii i Galinie

Wszystkie nasze działania oraz zdjęcia znajdują się w harcerskiej zakładce

Czuwaj!

Komendantka Szczepu

• POMOC UKRAINIE

• Społeczność naszej szkoły włącza się w akcję pomocy Ukrainie. Na terenie szkoły zbierać będziemy produkty i środki zgodnie z wykazem zamieszczonym poniżej, które będą przekazywane potrzebującym na Ukrainie poprzez uruchomiony przez Gminę Gdów  Gminny Magazyn Pomocy.

Akcję koordynują harcerze 2 Szczepu Nadrabiańskiego ZHP w Marszowicach.

Ponadto skupiamy się nad naszymi najmłodszymi. „Dzieci – dzieciom” .

Dlatego potrzebną są:

Artykuły papiernicze typu wyprawka szkolna np.: malowanki, kredki, zeszyty, ołówki, pisaki, klej, nożyczki itp.

Wszystkie rzeczy można przynosić codziennie do szkoły lub w każdą środę (od 18:00 do 19.30).

Każdy, nawet najmniejszy dar ma znaczenie, dlatego zachęcamy do współpracy.

• Sukcesy naszych uczennic w etapie gminnym 67. Ogólnopolskiego Konkursu Recytatorskiego

• 23 lutego  2022 r. nastąpiło rozstrzygnięcie eliminacji gminnych 67. Ogólnopolskiego Konkursu Recytatorskiego, który -podobnie jak przed rokiem- odbywał się w formie on-line. Według informacji organizatora w  konkursie uczestniczyło 65 osób, poziom zaś tegorocznych eliminacji był wysoki, szczególnie w kategorii IV-VIII . Z tym większą więc radością przyjęliśmy wiadomość o wynikach, które przedstawiają się następująco:

W kategorii klas I-III:

I miejsce
            ex aequo Julia Małek

Wyróżnienia:
            Julia Banaś

W kategorii klas IV-VIII:

II miejsce
            ex aequo Zuzanna Hyży

Ponadto Julia Małek i Zuzanna Hyży zostały nominowane do etapu powiatowego.

Serdecznie gratulujemy dziewczynkom i życzymy sukcesów na kolejnym szczeblu zmagań recytatorskich.

Dziękujemy również wszystkim tym  uczniom naszej szkoły, którzy wzięli udział w tegorocznych eliminacjach konkursowych.

Zdjęcia znajdują się w zamieszczonym linku

• ORGANIZACJA PRACY SZKOŁY PODSTAWOWEJ OD 31 stycznia – 27 lutego 2022

• Szanowni Rodzice i Uczniowie

Informujemy, że w okresie od 31 stycznia do 27 lutego 2022 roku uczniowie klas V – VIII wracają do zajęć szkolnych w formie zdalnej. Dzieci z oddziału przedszkolnego i uczniowie klas I – IV będą kontynuować kształcenie w formie stacjonarnej  w szkole.

• Szanowni Rodzice, Nauczyciele, Drodzy Uczniowie

• Z okazji zbliżających się Świąt Bożego Narodzenia życzę Wam dużo, zdrowia, radości, spokoju, pogody ducha. Życzę Świąt spędzonych w ciepłej  i rodzinnej atmosferze Niech Dzieciątko rozgrzeje Wasze serca i sprawi, że zagości w nich  miłość, niech przyniesie  spokój i  nadzieję do  Waszych domów. W Nowym 2022 Roku życzę spełnienia marzeń, realizacji planów, samych życzliwych ludzi wokół siebie, optymizmu i wielu sukcesów, a blask Gwiazdy Betlejemskiej niech rozświetli każdy mrok.